oliviana

Alla inlägg den 18 april 2011

Av Olivia - 18 april 2011 21:02

Vad gör ni när ni känner er som mest ledsna, när det ända ni vill är att gråta?

vad gör ni för att känna er 'Ok' igen?

Jag behöver tips, alla tips ni kan komma på tills på tisdag v 17 (nästa vecka)


Tack på förhand Gullungar!

Av Olivia - 18 april 2011 17:42

Hon hade just fyllt 11 år. Nu är jag stor tänkte honoch stoppade papper i bh:n, snodde syrrans stringtrosor och målade läpparna röda...


Hon fyllde 12 år. Nu är jag stor tänkte hon och tog mammas cigareter och gick upp i skogen, hostade och grät. Tvättade händerna så fort hon kom in...


Hon fyllde 13 år. Nu är jag stor tänkte hon och tog pappas vin. Drack, spydde, drack igen. Vaknade med en dundrande huvudvärk...


Hon fyllde 14 år. Nu ärr jag stor tänkte hon och förlorade sitt dyraste till någon som hon inte mindes namnet på och som inte mindes hennes...


Hon fyllde 15 år. Nu är jag stor tänkte hon och svalde tabletter, kände ruset, begäran och förtvivlan...


... Hon fyllde aldrig 16 år...


                                                  
                                                  
                   


De här är en jättebra dikt tycker jag! Och jag tror inte att man någonsing är ''stor''

man är bara tillräckligt mogen att fatta vissa beslut i en viss ålder!


Eller vad tror ni?


Kyss! 


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej Bloggläsare!
Jag heter Olivia Nothér Palestro och här delas jag med mig av min vardag, mina tankar, min musik smak!
Hoppas nu gillar den!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni att jag ska skriva om på bloggen?
 Min Familj
 Mina vänner
 Typ ' Dagens Babe'
 Skolan.
 Som det är nu
 övrigt.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards